Kongen af grus og jord, som indtager alt i nord.
De Rosa Hera Titanium
Med modellen Hera Titanium tilføjer De Rosa et nyt kapitel til bogen om cyklerne med hjertet i midten. Et kapitel med grusstier, ujævnt terræn, sved og oplevelser krydret med en god del passion for kvalitet.
Præcisionen, teknologien, kvaliteten og stilen på De Rosa Hera gravel cyklen rammer de utallige nordiske stier, og giver dig muligheden for at køre på en De Rosa cykel under selv de vanskeligste forhold og omstændigheder.
De Rosa Hera åbner op for et væld af muligheder på veje og i områder du aldrig før har set på din cykel. De Rosa Hera kan det hele, om det er i sportsligt øjemed eller til at udforske hidtil ukendt terræn med let oppakning bagpå, så bliver denne fantastiske cykel fra fabrikken i Cusano Milanino bare ved med at give dig oplevelser til samlingen.
Spørgsmålet er, hvor længe du vil snyde dig selv ved ikke at tilvælge selskabet af
en De Rosa Hera ? Oplevelserne ligger og venter derude.
Der blev ikke fundet nogen produkter
Brug færre filtre, eller fjern alle
Tech menu
De Rosa Hera Titanium tilbydes med 2 forskellige gearsystemer fra 2roducenter. Uanset om du er til manuelt eller elektronisk gear på din nye Hera Gravel cykel kan vi hjælpe dig.
Fra Campagnolo tilbyder vi den nye manuelle geargruppe specielt designet til gravel med navnet EKAR som er en gruppe med 1 klinge foran, og hele 13 gear på kassetten bag. Fra Shimano tilbyder vi Hera Titanium med GRX med 2 x 11 speed elektronisk DI2 gear.
Hjulsættet som er monteret på Hera med Campagnolo Ekar er Fulcrum Rapid Red 5 DB og på udgaven med Shimano GRX DI2 finder man det flotte carbon hjulsæt Fulcrum Wind DB. Priser og varianter finder du ved at konfigurerer din ønskede model her på sitet.
Tekniske specifikationer
Designfilosofi
De Rosa har i udviklingen af Hera Titanium modellen haft stor fokus på geometrien af stellet.
Geometrisk adskiller Hera sig fra en racercykel ved at have en kortere overrør, og en længere center afstand mellem for og baghjul. Dette med henblik på at personen på cyklen sidder mere oprejst, og dermed nemmere og hurtigere kan håndtere cyklen på det ujævne underlag. For at opnå maximale komfort under kørsel er center afstanden øget, og diameteren af sadelpinden den mindst mulige nemlig 27,2 m/m.
Man skal derfor ikke 100 % sammenligne geometrien på Hera Titanium med fx. en racercykel når man skal vælge hvilken størrelse man købe. Som beskrevet er geometrien fokuseret på en lettere opret siddende stilling.
Hera Gravel modellen blev første gang præstenteret ved et flot online event på De Rosas Facebook side i starten af November 2020, hvor den blev præsenteret af CEO Christiano De Rosa og hans søn Nick.
De Rosa Hera har efterfølgende været genstand for stor opmærksomhed, især pga. det spektakulære og helt stilrene udseende som cyklen får når man benytter titamiumsrør. Generelt har interessen for De Rosa Gravel cykler blot været stigende siden lanceringen af den første model.
Med en sport- og fritidsaktivitet i eksplosionsagtig vækst har det været et ønske for De Rosa, at fremstille gravelcykler som kunne fører brandet, der før primært var kendt for landevejscykler, ind på det ujævne underlag af grus og jord.
De Rosa Hera Titanium åbner for en ny verden, og en ny måde at være aktiv cyklist på. Tag afsted på cyklen til nye og ukendte steder af dit nærområde, måske med en let oppakning på cyklen som giver dig mulighed for at tage en overnatning i det fri. Med din De Rosa Hera gravel cykel vil du kunne opnå en følelse af frihed til at kører lige derhen hvor du har lyst, uden at vejen der fører dig derhen vil være din begrænsning. De Rosa Hera giver mulighed for en aktiv fritid hvor du kan koble af fra hverdagens stress, sammen med med din partner eller bare andre der elsker Gravel og De Rosa.
De Rosa titanium-rammer
De Rosa er eminente til at bygge cykler i titanium, og har arbejdet med dette materiale siden starten af 1992 og er blandt ganske få cykelproducenter i verden som stadigvæk tilbyder cykler i dette udødelige materiale. Det kræver en høj grad af specialisering for at kunne arbejde i titanium.
Den største fordel ved at bygge rammer i Titanium er metallets styrke-/vægtforhold. Titanium er næsten lige så stærkt som stål, men er væsentligt lettere og hører til de bedste materialer at bygge rammer i blandt alle moderne metaller og legeringer.
En titaniumsramme er fremragende til at absorbere de ujævnheder, der er i vejen, hvilket reducerer rytterens
køretræthed, og gør turen langt mere behagelig. Endnu en fordel ved materialet er holdbarheden, da titanium næsten ingen materialeudmatning har, og det korrodere heller ikke. Alle De Rosas Titaniumrammer er produceret i Klasse 9 Titan, som er den samme type, som anvendes i fremstilling af flyhydraulik.
Alle De Rosa Titaniums rammer håndbygges på fabrikken i Milano af en af sønnerne i De Rosa-familien. Forarbejdningen er meget tidskrævende og produktionsantallet lavt. Dette forklarer de høje omkostninger, der gør hver enkelt af De Rosas Titaniums rammer forholdsvis kostbare.